TRENDY

Trendy spożywcze 2025

Oto najnowsze globalne trendy w branży spożywczej według raportów Innova Market Insights oraz Mintel.

Czytaj więcej…

Zrozumieć obecnego konsumenta

Jak zmieniają się nastroje, obawy i potrzeby dzisiejszych konsumentów? Przeczytaj charakterystykę obecnego konsumenta według raportów firm Innova i Mintel .

Czytaj więcej…

WHO wzywa do ograniczenia soli

Zdaniem Światowej Organizacji Zdrowia powinniśmy znacznie ograniczyć spożycie sodu. Odgórne wytyczne, jak i preferencje konsumentów zmuszają producentów żywnosci do zmian w recepturach.

Czytaj więcej…

Trendy spożywcze na 2024

Jak co roku publikujemy nasze streszczenie raportów wiodących firm analitycznych dotyczących trendów na światowej arenie spożywczej.

Czytaj więcej…

10 Megatrendów według Euromonitora

Oto krótki opis dziesięciu megatrendów, czyli długofalowych trendów kształtujących preferencje konsumenckie we wszystkich dziedzinach.

Czytaj więcej…

Zakupy w duchu zrównoważonego rozwoju

Świat zmierza w kierunku zrównoważonego rozwoju, ale czy konsumenci przyciśnięci wysokimi cenami są skłonni zapłacić wyższą cenę za produkty bardziej przyjazne dla planety?

Czytaj więcej…

Rośnie popularność marek własnych w Europie

Coraz wiecej konsumentów przekonuje się do marek własnych sieci handlowych, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę.

Czytaj więcej…

Trendy i statystyki w daniach gotowych

Jak rozwija się na świecie temat dań gotowych? Po co najchętniej siegają konsumenci? Oto podsumowanie obecnych trendów w tej kategorii.

Czytaj więcej…

Konsumenci dzisiaj i jutro

Jacy są i czego szukają obecni konsumenci? Czego możemy sie po nich spodziewać w ciagu najbliższych 5 lat? Nasze opracowanie to skrót raportu Mintel dotyczącego trendów konsumenckich w 2023 roku.

Czytaj więcej…

Potrzeby żywieniowe kobiet - nowa sfera innowacji spożywczych

Nadchodzi fala produktów stworzonych z myślą o kobiecym zdrowiu na różnych etapach życia. Ta rosnąca kategoria otwiera nowe możliwości innowacji produktowych z różnych gałęzi przemysłu spożywczego.

Czytaj więcej…

Kierunki innowacji w sektorze roślinnym

Kategoria produktów roślinnych nadal rośnie, jednak boryka sie z trudnościami, takimi jak niedoskonałość smaku, stosunkowo wysokie ceny oraz podważenie swojego wizerunku jako zdrowej żywności. Jak rozwijać produkty roślinne, by miały szansę wybić się na coraz bardziej zatłoczonym rynku?

Czytaj więcej…

Wysokie koszty utrzymania kształtują trendy w opakowaniach żywności

Jakie cechy opakowania pomogą przekonać konsumentów, że produkt wart jest swojej ceny w czasach, gdy musimy się liczyć z każdym groszem? Czy można zaoferować bardziej ekologiczne opakowanie i jednocześnie zaoszczędzić? Opakowania i etykiety pełnią kluczową rolę w prezentacji wartości produktu.

Czytaj więcej…

Trendy spożywcze na 2023 rok

Przedstawiamy zestawienie głównych trendów spożywczych na rozpoczynający się rok, przygotowane w oparciu o dane wiodących firm analitycznych.

Czytaj więcej…

Produkty hybrydowe – złoty środek pomiędzy smakiem a zrównoważonym odżywianiem

Konsumenci chcą ograniczyć spożywanie mięsa - ten trend obserwujemy już od kilku lat. Wielu jednak nie jest w stanie zrezygnować ze smaku i przyjemności, jaką kojarzą z mięsem. Produkty hybrydowe mogą być odpowiedzią na wprowadzenie bardziej zrównoważonej diety i zapewnienie znajomego smaku i soczystości, którą mogą zaakceptowac nawet prawdziwi smakosze mięsa.

Czytaj więcej…

Azotyny i azotany ponownie pod lupą

Coraz więcej mówi się o zagrożeniu dla zdrowia związanym z użyciem azotynów i azotanów w produkcji wędlin. Niektóre kraje Unii Europejskiej dążą do redukcji i stopniowej eliminacji ich zastosowania. Środki te są jednak podstawą produkcji dla przemysłu wędliniarskiego, a ich ewentualna eliminacja byłaby poważnym wyzwaniem dla producentów.

Czytaj więcej…

Veganuary, czyli roślinny styczeń zadomawia się w kalendarzu i na półkach sklepowych

Zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii akcja Veganuary z roku na rok rośnie na sile i zyskuje popularność na całym świecie. Czy może stać się coroczną okazją do wprowadzania na rynek i promowania produktów wegańskich?

Czytaj więcej…

Szwajcarski sąd orzekł na rzecz „mięsnych” nazw produktów roślinnych

Już od kilku lat obserwujemy spory dotyczące nazewnictwa roślinnych odpowiedników mięsa. Czy takie nazwy jak ,,roślinny burger" czy ,,wegański boczek" wprowadzają konsumentów w błąd, czy też pomagają lepiej opisać produkt?

Czytaj więcej…

Ujarzmić potencjał królestwa grzybów

Przedsiębiorcy zamierzają wykorzystać grzybnię niektórych gatunków (strukturę przypominającą korzenie grzybów) jako źródło alternatywnych białek.

Czytaj więcej…

Globalny apetyt na smaki z obcych krajów

Prawie połowa konsumentów na świecie zdaniem Innova Market Insights twierdzi, że coraz częściej sięga po kuchnie z innych krajów. Aby dodać atrakcyjności produktowi zamiast ogólnych określeń smaku (włoski, francuski), warto precyzyjniej określić pochodzenie inspiracji.

Czytaj więcej…

Nadchodzi czas produktów sensorycznych

Konsumenci oczekują obecnie od produktów markowych więcej niż kiedykolwiek. W odpowiedzi na te oczekiwania producenci skupiają wysiłki na zapewnieniu konsumentom lepszego doświadczenia poprzez projektowanie produktu w taki sposób, by przemawiał do różnych zmysłów jednocześnie.

Czytaj więcej…

Preferencje smakowe pokolenia Z

Wbrew powszechnemu mniemaniu, młodzi ludzie nie kierują się jedynie kwestiami etycznymi. Smak jest dla nich najważniejszym walorem produktu, dlatego warto poznac preferowane smaki tej rosnącej na sile grupy konsumenckiej.

Czytaj więcej…

Przyjemność bez poczucia winy

W czasach, kiedy wszystko drożeje, a rosnąca świadomość naszych wyborów zakupowych obarcza nas odpowiedzialnością za losy planety,zdrowie i etyczność konsumpcji, rośnie potrzeba po prostu doznania przyjemności bez obciążenia związanego z poczuciem winy.

Czytaj więcej…

Konsumenci oszczędzają, jedząc mniej mięsa

Konsumpcja mięsa może spadać nie tylko ze względu na popularność diet roślinnych i fleksitarianizmu. Trudności finansowe zmuszają wiele gospodarstw domowych do ograniczenia spożycia droższych produktów mięsnych.

Czytaj więcej…

Co dalej z „mięsnymi” nazwami produktów roślinnych we Francji?

Od początku śledzimy kwestię wprowadzenia we Francji zakazu stosowania nazw związanych z produktami mięsnymi dla ich roślinnych odpowiedników. Wygląda na to, że zakaz taki zostanie wprowadzony. Oto najnowsze informacje w tej sprawie.

Czytaj więcej…

Żywność przetworzona - problematyczne pojęcie

Tak zwana ,,żywność przetworzona" cieszy się złą sławą, jednak o jaką żywność chodzi? Naukowcy nie są zgodni, co do definicji tego pojęcia.

Czytaj więcej…

Światowe trendy spożywcze 2022 według Mintel

Połowa roku już za nami. Sprawdzamy jak w rzeczywistość wpisują się trendy, które zdaniem firmy Mintel miały w tym roku zawładnąć branżą spożywczą i czego możemy się po nich spodziewać w najbliższej przyszłości.

Czytaj więcej…

Na czym oszczędzają konsumenci, gdy inflacja szaleje

Wzrost inflacji i kosztów utrzymania zmusza konsumentów do zmiany zwyczajów zakupowych i poszukiwania oszczędności. Pod nóż idą wydatki na alkohol i produkty luksusowe, jednak kwestie ekologiczne pozostaja ważną wartością, z której konsumenci nie chcą rezygnować.

Czytaj więcej…

Wojna w Ukrainie destabilizuje przemysł mięsny na całym świecie

Temat przerwanych i zaburzonych łańcuchów dostaw zbóż z Ukrainy jest szeroko poruszany w mediach. Jak natomiast z mięsem? Zdaniem badaczy rynku wpływ wojny na ten sektor będzie ogromnie niekorzystny pod względem zarówno konsumpcji, jak i eksportu.

Czytaj więcej…

Marki własne znów na prowadzeniu

Po pandemii i w czasach, kiedy coraz więcej konsumentów szuka oszczędności, marki własne odnotowują wzrost sprzedaży, a dzieki innowacjom i ofertom premium stają się groźną konkurencją dla dużych, znanych marek.

Czytaj więcej…

Jakie znaczenie ma metaverse dla marek spożywczych?

Jednym z kluczowych megatrendów, z którymi muszą się liczyć producenci żywności, jest zdaniem EY - firmy badającej trendy i czynniki kształtujące rynek...

Czytaj więcej…

Dążenie do zrównoważonego rozwoju a kryzys rosnących cen.

Rosnąca świadomość społeczna, presja inwestorów i działania podejmowane przez rządy państw w zakresie wpływu obecnego systemu żywienia na nasze zdrowie...

Czytaj więcej…

Czy Francja wprowadzi zakaz użycia azotanów w produkcji wędlin?

Francuski parlament niemal jednogłośnie zatwierdził nową ustawę, której celem jest stopniowe ograniczanie stosowania azotanów w produkcji wędlin...

Czytaj więcej…

TRENDY, NOWOŚCI
WYDARZENIA 

 Chcesz otrzymywać nasz miesięcznik informacyjny?

Ta strona używa ciasteczek (cookies) w celu poprawy funkcjonalności serwisu oraz gromadzenia danych analitycznych. Możesz określić warunki przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Więcej możesz przeczytać tutaj.