TRENDY

Trendy spożywcze na 2024 rok


Według raportów Mintel i Innowa Market Insights

Dziesięć najważniejszych trendów Innova, obejmujących pełne spektrum branży spożywczej i napojów, stanowi istotny przewodnik po przyszłych możliwościach rynkowych.

1. Przede wszystkim składniki

Konsumenci jeszcze uważniej przyglądają się etykietom produktów, szukając w nich istotnych dla nich składników. Zwracają szczególną uwagę na zawartość białka oraz zastosowanie zdrowszych surowców, a także na obecność naturalnych dodatków zamiast środków chemicznych.

2. W trosce o przyrodę

Oczekiwania konsumentów w kwestiach ekologicznych wychodzą poza ekologiczne opakowania i minimalizację marnotrawstwa, szukając pozytywnych akcji wspierających środowisko, takich jak ochrona lasów czy oszczędność wody.

3. Po pierwsze zapobiegać

Trend zdrowotny skupia się na profilaktyce problemów ze zdrowiem. Najważniejszymi kwestiami będą obecnie: kontrola wagi, zdrowe serce oraz zdrowe stawy i kości.

4. Roślinne warianty

Żywność roślinna rozwija się w kierunku dobrze znanych i lubianych potraw w roślinnej wersji, przekąsek, dodatków i nadzień.

5. Lokalne/globalne

Trend dań inspirowanych kuchnią dalekich krajów, ale z zastosowaniem rodzimych surowców.

Listę uzupełniają:
6. Bohaterowie kuchni
7. Zdrowe przysmaki
8. Ocean możliwości
9. Nowoczesne nawodnienie
10. Uproszczenie przekazu




Firma Mintel ogłosiła trzy trendy, na które ich zdaniem producenci powinni zwrócić szczególną uwagę planując swoją ofertę na rok 2024 i najbliższe lata.

Zaufaj procesowi

Konsumenci mają coraz większą świadomość szkodliwości tzw. żywności ultra przetworzonej i chcą umieć ją zidentyfikować. Niektóre procesy przetwórcze mogą być jednak pozytywnie postrzegane przez konsumentów np. te wiążące się z tradycją, czy rozwiązujące jakiś problem. Kluczem jest zrozumienie wpływu przetworzenia na końcowy produkt.

Długie życie w zdrowiu

Dla starzejących się społeczeństw priorytetem staje się strategia zachowania zdrowia i sprawności na długie lata. Pionierami takiego myślenia są obecni 40-50 latkowie, przedstawiciele pokolenia X. Marki spożywcze mogą wesprzeć to podejście proponując produkty bogate w wartości odżywcze i promujące zdrowy styl życia oraz dostosowane do indywidualnych potrzeb osób po 40-ce.

Optymalizacja odżywiania

Zastosowanie nowych technologii wspiera gospodarowanie artykułami spożywczymi, dobieranie diety, zakupy i gotowanie w domu. Przy pomocy sztucznej inteligencji możemy ograniczyć marnowanie jedzenia, a automatyzacja sprzedaży otwiera nowe możliwości i wyzwania.

Źródła:
Mintel 2024 Global Food and Drink Trends
Top Ten trends 2024 Innova Market Insights

Ta strona używa ciasteczek (cookies) w celu poprawy funkcjonalności serwisu oraz gromadzenia danych analitycznych. Możesz określić warunki przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Więcej możesz przeczytać tutaj.