WYDARZENIA

Jak promować i sprzedawać produkty regionalne

Szkolenie w Bawarii



Wypromowanie produktów, które rozsławiają region danego kraju nie jest tematem łatwym - wymaga współdziałania wielu instytucji, organizacji, przedsiębiorców oraz dziennikarzy. Mięsne produkty regionalne mogą uzupełnić ofertę każdego zakładu przetwórczego i umocnić pozycję przedsiębiorcy. Przykłady możemy czerpać z innych regionów europejskich: Bawarii, Prowansji czy Toskanii.

Wspólnie z naszymi dostawcami zdecydowaliśmy się rozpocząć cykl szkoleń wyjazdowych „Jak promować i sprzedawać produkty regionalne”. Pierwsze szkolenie odbyło się w dniach 28-30 września w Bawarii. Jest to czas, w którym trwa największe święto bawarskich piwowarów - Oktoberfest. Sprzedaje się wtedy najwięcej monachijskich kiełbasek białych, tradycyjnych pieczeni Leberkäse i kurczaków Wiesnhendl.

Uczestnicy szkolenia mieli okazję zapoznać się z recepturami słynnych bawarskich produktów, zobaczyć w jaki sposób są one eksponowane oraz sprzedawane w sklepach, poznać historię regionu, poczuć atmosferę Oktoberfest. Program szkolenia obejmował również informacje na temat sposobów wspierania produktów regionalnych w Prowansji i Toskanii oraz dostępnych w Polsce form finansowania promocji tego typu produktów. W przyszłości planujemy zorganizować podobne szkolenia wyjazdowe w innych regionach Europy. Wszystkie receptury bawarskich specjałów można uzyskać poprzez kontakt z naszymi technologami lub bezpośrednio z centralą firmy INWESTEL.
Historia Oktoberfest
To nie żaden król, ani żaden minister – na pomysł organizacji tego święta wpadł burżuazyjny sierżant, członek bawarskiej Straży Narodowej. Zaproponował on uczczenie ślubu bawarskiego księcia Ludwika i księżniczki Therese von Sachsen-Hildburghausen wielkim wyścigiem konnym. Król był zachwycony!

17 października 1810, w miejscu zwanym Theresienwiese, na obrzeżach Monachium, aby oddać hołd królewskiej parze, odbył się wielki wyścig konny – poprzednik Oktoberfest. W kolejnych latach wyścigi odbywały się dalej i były finansowane przez prywatne inicjatywy, aż w końcu, w roku 1819 władze Monachium zdecydowały, że Oktoberfest powinien odbywać się co roku, pod patronatem miasta.

Z roku na rok na łąkach Theresienwiese przybywało kolejnych stoisk i karuzel, a święto nabierało festiwalowego charakteru. W burzliwym czasie wojen i epidemii święto odwoływano, aby po pewnym czasie ponownie je obchodzić. W roku 1881 powstała pierwsza kuchnia smażąca kurczaki Hendlbraterei. Słynne, tradycyjne kurczaki Wiesnhendl są odwiedzającym serwowane do dziś.

Pod koniec XIX wieku Oktoberfest coraz bardziej upodabniał się do formy, którą znamy dziś. Poszczególne stoiska i ich okolice zostały wyposażone w oświetlenie elektryczne, a duże browary, w odpowiedzi na coraz większą liczbę zwiedzających zaczęły ustawiać ogromne namioty z muzyką.

Dziś Oktoberfest jest jednym z największych festiwali na świecie, gromadzi co roku ponad 6 milionów odwiedzających. Coraz więcej jest gości zagranicznych, nie tylko z sąsiadujących z Niemcami krajów, ale także z USA, Japonii czy Australii. Oktoberfest jest także coraz bardziej piwny - w 2010r. sprzedano ok. 7 milionów litrów piwa. Pop i muzyka ludowa, tańce na ławkach (nie na stołach!) najlepiej oddają dzisiejszą atmosferę tego miejsca.

TRENDY, NOWOŚCI
WYDARZENIA 

 Chcesz otrzymywać nasz miesięcznik informacyjny?

Ta strona używa ciasteczek (cookies) w celu poprawy funkcjonalności serwisu oraz gromadzenia danych analitycznych. Możesz określić warunki przechowywania oraz uzyskiwania dostępu do plików cookie w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Więcej możesz przeczytać tutaj.