Fleksitarianin? A kto to?
Aktualne trendy żywnościowe kreowane są przez takie czynniki jak globalizacja, urbanizacja, status ekonomiczny, zwyczaje kulturowe, tradycje rodzinne oraz Internet i media społecznościowe. Te ostatnie mają szczególne znaczenie w wyznaczaniu globalnych megatrendów.
Fakt, że mamy na wyciągnięcie ręki dostęp do innych kultur spowodował, że konsumenci są coraz bardziej żądni przygód. Gotowi są na wyjście ze swojej strefy komfortu, w poszukiwaniu mocnych doznań smakowych, często połączonych z elementem zaskoczenia.
Jedzenie dla konsumentów staje się wyrazem indywidualności lub przynależności do grupy. W rezultacie poszukiwane są propozycje, które oddawać będą życzenia, wartości i cele jednostki lub grupy.

Dlaczego ograniczamy mięso?
Jesteśmy coraz bardziej wyedukowani w kwestii tego co powinniśmy jeść oraz jaka żywność jest dla nas najzdrowsza. Dążymy do tego, aby nasza dieta była jak najbardziej zbliżona strukturą do piramidy żywieniowej. Coraz więcej też czytamy o niepożądanym wpływie nadmiernego spożywania mięsa na ludzki organizm.
Ograniczamy mięso również z pobudek ekologicznych oraz etycznych. Odczuwamy coraz większą odpowiedzialność za stan środowiska przyrodniczego, czy też dobrostan zwierząt. Są to przekonania szczególnie ważne wśród młodych ludzi.

Rozwój produktów roślinnych
W latach 2014 – 2019 wzrost sprzedaży produktów, stanowiących zamienniki produktów mięsnych wyniósł 40%. W listopadzie 2020 r. prawie 10% Polaków deklarowało, że kupuje roślinne zamienniki mięsa, podczas gdy w roku 2019 było to tylko 4,3%. Z kolei od listopada 2020 r. sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła w Polsce o kolejne 138%. Od kiedy zajęliśmy się obserwacją, a w kolejnym kroku tworzeniem produktów bezmięsnych, cały czas zwracamy uwagę na jeden bardzo ważny fakt: 98% kupujących zamienniki mięsa kupuje także mięso.
W latach 2014 – 2019 wzrost sprzedaży produktów, stanowiących zamienniki produktów mięsnych wyniósł 40%. W listopadzie 2020 r. prawie 10% Polaków deklarowało, że kupuje roślinne zamienniki mięsa, podczas gdy w roku 2019 było to tylko 4,3%. Z kolei od listopada 2020 r. sprzedaż roślinnych zamienników mięsa wzrosła w Polsce o kolejne 138%. Od kiedy zajęliśmy się obserwacją, a w kolejnym kroku tworzeniem produktów bezmięsnych, cały czas zwracamy uwagę na jeden bardzo ważny fakt: 98% kupujących zamienniki mięsa kupuje także mięso.

Kim jest fleksitarianin?
Nazwa fleksitarianizm jest połączeniem dwóch angielskich słów “flexible” - elastyczny oraz “vegetarian” - wegetarianin, a osoby stosujące tę dietę to fleksitarianinie. Fleksitarianin spożywa głównie owoce, warzywa, rośliny strączkowe i produkty pełnoziarniste, lecz jest świadomy tego, że musi od czasu do czasu włączyć do swojego menu mięso, gdyż dieta roślinna nie dostarcza wszystkich potrzebnych substancji odżywczych.
Ze względu na to, że dieta ta nie ma konkretnych zasad ani sugestii, co do częstotliwości spożywania mięsa, fleksitarianinem jest zarówno osoba jedząca mięso kilka razy w tygodniu, jak i ta, która spożywa mięso tylko od święta. Ważne jest to, że osoba będąca na diecie fleksitariańskiej zna i lubi smak mięsa, i chętnie sięgnie po jego zamienniki.

Aktualnie rynek produktów roślinnych jest bardzo chłonny i zasadniczo każda nowość jest odbierana pozytywnie przez konsumentów. Warto wykorzystać ten moment do stworzenia własnej marki roślinnej, aby uniknąć zmagania się za kilka lat z dużo większą konkurencją.

Marka Greenwex została stworzona z myślą o produktach roślinnych.
Produkty Greenwex to doskonałe, łatwe w użyciu zamienniki mięsa, w których składzie znajdziemy naturalne składniki. Mogą posłużyć jako baza do produktów tradycyjnych jak i nowoczesnych. Oprócz samych produktów posiadamy również bogate zasoby receptur i pomysłów, które można znaleźć na naszej stronie. Zapraszamy również do kontaktu w celu zapoznania się z ofertą.