WYDARZENIA


Trendy żywieniowe - przekąski na nowo

Warszawa, 13.09.2016r


Odbyła się już druga konferencja Trendy żywieniowe 2016-2020, organizowana przez firmy INWESTEL i VAN HEES, tym razem poświęcona przekąskom.

Ewa Kowalska, prezes INWESTEL: przekąska postrzegana jest już jako czwarty posiłek w ciągu dnia. Wciąż rosnące zainteresowanie produktami zdrowego odżywiania się, wywiera nacisk na producentów przekąsek, zmuszając ich do wzbogacania swojej oferty o zupełnie nowe produkty. Mam nadzieję, że zaprezentowane przez nas przekąski, zainspirują producentów mięsnych i skłonią ich do uruchomienia nowych kierunków produkcji.

Według Hanni Rützler z Futurefoodstudio, żywność zmienia swoją rolę z towaru niezbędnego do życia do produktu kształtującego życie. Żywność stała się nową modą. Trendy żywieniowe pokazują nasze pragnienia i nastawienie do życia. Odzwierciedlają długoterminowe przemiany społeczne i kulturowe, kształtują się pod wpływem rzeczywistych problemów żywieniowych i jako takie prowadzą nas przez niekończącą się różnorodność wariantów produktów spożywczych oferowanych nam przez producentów, sprzedawców czy restauratorów.

Opakowanie jest ważnym instrumentem wpływającym na nasze decyzje zakupowe. Dlatego właśnie klienci kupują opakowanie, a nie produkt twierdzi Caroline Zöller z firmy FORTEAM. Różne badania dowodzą, że opakowanie jest jednym z najbardziej skutecznych środków komunikacji istniejącym w marketingu. Przed wprowadzeniem produktu na rynek, trzeba myśleć o różnych znaczeniach opakowania i o tym co chcemy na nim umieścić.

Zespół naukowców z Instytutu Filozofii i Socjologii PAN pod kierownictwem Prof. Dr Hab. Henryka Domańskiego prowadził badania polskich obywateli dotyczące wzorów jedzenia w powiązaniu ze strukturą społeczną. Przemiany zachodzące w Polsce sprawiły, że w powszechnym użyciu są dzisiaj rozmaite składniki, które jeszcze kilkanaście lat temu uchodziły za egzotyczne i trudno dostępne. Między osobami o wysokim i niskim statusie w dalszym ciągu zachodzą różnice pod względem tego, co jedzą. Może nawet ważniejszym wymiarem tych podziałów społecznych jest sposób, w jaki się je, gdzie ludzie spożywają swoje posiłki i w czyim towarzystwie.

Tematem prezentacji Honoraty Jarockiej z firmy MINTEL były wybrane, kluczowe trendy, które według badaczy, będą miały duży wpływ na polski rynek żywności i napojów w trakcie trwającego już 2016 roku oraz w latach kolejnych. Niezwykle ważne są zmiany w zwyczajach żywieniowych i preferencjach konsumentów, z uwzględnieniem roli przekąski jako coraz bardziej popularnej i poszukiwanej alternatywy dla regularnych posiłków w ciągu dnia, z uwagi na rosnące tempo życia i większe zainteresowanie wygodnymi formatami żywności, które można zjeść „w biegu”.

Na koniec odbyła się degustacja innowacyjnych przekąsek zaprojektowanych w firmie INWESTEL przy uwzględnieniu światowych trendów żywieniowych. Małe porcje, dużo białka, egzotyczne połączenia smakowe to tylko część z atrybutów prezentowanych przekąsek. Do tego czyste etykiety, niska kaloryczność, ograniczanie węglowodanów, wzbogacanie kwasami Omega 3 czy witaminami nadają nowe kierunki produktom przekąskowym.

Duża liczba osób biorących udział w konferencjach firmy INWESTEL poświęconych trendom żywieniowym pokazuje, że ten temat jest bardzo ważny dla branży mięsnej.



Zapraszamy do pobrania prezentacji, przedstawionych w trakcie konferencji:


Wpływ trendów żywieniowych na styl życia

Hanni Rützler – Futurefoodstudio

Komunikacja z klientem poprzez opakowanie

Caroline Zöller - Forteam

Analiza zwyczajów żywieniowych w Polsce

Prof. Dr hab. Henryk Domański - IFiS PAN





Prelegenci:


Hanni Rützler - future food studio

Badaczka trendów i zachowań konsumenckich, niezależny konsultant firm spożywczych, wykładowca Instytutu Matthias Horx w Wiedniu i Frankfurcie, współzałożycielka Stowarzyszenia dietetyków (Veo), były Wiceprezes austriackiego Society for Nutrition, członek licznych naukowych komisji doradczych. Autorka wielu raportów, książek i opracowań m.in. corocznie wydawanego raportu o trendach w żywieniu "Foodreport".

Caroline Zöller - Forteam

Założycielka i dyrektor agencji komunikacyjnej Forteam, konsultantka i dziennikarka zajmująca się tematyką opakowań produktów. Organizatorka warsztatów, wykładowczyni, moderatorka. Skoncentrowana na projektach innowacyjnych, zdobywających wysokie wyniki. Ma ponad 10-cio letnie doświadczenie w pracy z klientami z branży handlowej i spożywczej, jest także ekspertem w dziedzinie cyfrowej sprzedaży detalicznej.

Honorata Jarocka - Mintel

Analityk rynku żywności i napojów, a w szczególności trendów związanych ze zdrowym stylem życia oraz innowacjami produktowymi. Specjalista w zakresie działań marketingowych i promocyjnych, członek PTBRiO - Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.

Prof. Dr hab. Henryk Domański - IFiS PAN

W latach 2000-2012 dyrektor IFiS PAN. Zajmuje się badaniem aspektów uwarstwienia społecznego, ruchliwości społecznej, metodologią badań społecznych i międzynarodowymi badaniami porównawczymi. Autor lub współautor 35 książek, w tym wśród ostatnich "Wzory jedzenia a struktura społeczna" (2015). Redaktor naczelny czasopisma "Ask. Research&Methods", poświęconego metodologii badań socjologicznych.


Organizatorzy konferencji:





Partnerzy merytoryczni:








Patronat medialny:



TRENDY, NOWOŚCI
WYDARZENIA 

 Chcesz otrzymywać nasz newsletter?